"

13/9 Skol-sm

Stavhopp.
Uppvärmningen gick riktigt bra och jag flög över 3.20 med någon decimeter till godo. Under tävlingen råkade jag släppa staven så att den slog ned ribban i första försöket på 3m men klarade sedan både 3m och 3.20m i mina två hopp därefter (ganska lätt). I upphoppet till första försöket på 3.35m fick jag grymt ont i vaden, jag rev och jag blev tvungen att avbryta tävlingen. Jag hoppas på att det bara är en ordentlig sträckning så att jag inte haft sönder den.

Hoppningen gick riktigt bra och det är synd att jag fick min skada för med hoppningen jag hade under tävlingen skulle jag inte blivit förvånad om jag klarat 3.50m
Jag blev i alla fall triggad och känner att jag vill börja köra stav lite smått igen i vinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0