"

27/8 Källbrinks IP

10-15 min jogg
stretch

släggsnurr på bana med gående start x 2
stillastående släggkast 5 kg x 3
stillastående släggkast 6 kg x 3

en snurr drag över huvudet två snurr+utkast 5 kg x2   (3,1,3,2)
en snurr drag över huvudet två snurr+utkast 6 kg x2   (3,1,3,2)

Riktiga kast med tre varv 5 kg x 5
Riktiga kast med tre varv 6 kg x 5

nerjogg
stretch

Passet kändes riktigt bra, jag hade mycket bättre teknik än jag trott att jag skulle ha efter ett års uppbehåll från släggan (även om jag gjort en del släggsnurrar i väntan på bussen och liknande). Jag kände som tur var inte av något i handleden och jag fick äntligen känna på igen hur kul det är att kasta slägga (precis när säsongen ska ta slut...)

6kg slägga hade jag lite för mycket respekt för och la lite för mycket motvikt på men jag tror att jag ska kunna fixa det till skol-SM (hoppas på kast över 40 m iaf)
5kg släggan kändes bättre och jag kastade längre nu än vad jag någonsin gjort och den landade ca 2 m från 50m linjen.
Får jag bara över säkerheten jag har med 5kg-släggan till mina kast med 6kg-släggan så kommer det nog bli rätt bra resultat på tävlingen.

Positivt var det också att få känna att jag fortfarande har en glöd för grenen och känner att jag gladerligen kommer ta upp träningen till våren. (Tills dess blir det en satsning på 60m under inomhussäsongen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0