"

Ny linje

Jag har bestämt mig för att göra bloggen lite personligare för att lättare hålla den uppdaterad, så ni som bara är intresserade av mina modeinlägg kan trycka HÄR
Om någon skulle vara intresserad så kan man även följa min träningsdagbok HÄR

Ung Pirat

Som medlem i ung pirat känner jag att jag borde locka lite väljare inför EU-valet den 7 juni. Det jag tänkt är att ni läsare ska få ställa de frågor ni har kring piratpartiet (det behöver inte vara upphovsrättsfrågor det kan även vara miljöfrågor och liknande) så ska jag försöka svara på dem så gott jag kan ur ett piratperspektiv.


Kommentarer
Postat av: Reinfeldt

varför kallar ni er pirater och inte frihetskämpar? Varför är betoningen på pirat så viktig? Varför inte skapa ett parti där man kan gå in i butiker och ta mat utan att betala, när ni förespråkar likvärdiga på internet? Hur kommer det sig att ni inte driver fler frågor än fildelning och integritets frågor, när ett samhälle inte bara handlar om snatteri? Du är feg om du inte svarar.

2009-05-20 @ 15:31:06
Postat av: Felix

Anledningen till varför det kallas piratpartiet vet jag inte men jag antar att de valde namnet för att få mer uppmärksamhet.



Att ladda ner musik är inte detsamma som att stjäla något eftersom man inte tar något man bara kopierar det. En bättre liknelse skulle vara att du letar upp en soffa på Ikea och sedan åker hem och bygger en lika dan.



Piratpartiet tar upp frågor som berör integritet och patent (därigenom även miljö och en del sjukvård). Anledningen till att vi inte tar upp fler frågor är för att vi vill stå utanför partipolitiken, man ska kunna värna om sin integritet oavsett om man är röd eller blå.

2009-05-20 @ 16:51:21
Postat av: Reinfeldt

Nej, att se på en soffa och bygga upp en likadan, kallas plagiering kopiering, sådant kan man bli straffad för. Patentintrång osv.



Man måste se detta problem med fildelning som del i det stora hela, det kan man inte om man är ett nischparti. Då driver ni bara frågor, och är tysta de andra 99,99% av tiden som man talar om annat- drf helt onödigt parti.

2009-05-20 @ 17:17:11
Postat av: Felix

Jag vet att det är olagligt och detta är något vi anser är fel, patentlagar är idag alldeles för hårda. T.ex. har patentlagar varit en stor propp i utvecklingen av miljövänliga transportmedel. (Kan gå in närmare på det om du är intresserad).



Ditt andra stycke tycker jag besvaras rätt bra i mitt första inlägg. Som exempel kan jag berätta att en röst på Christian Engström är en röst mot Lissabonfördraget.

2009-05-20 @ 18:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Shopping och Mode Mode & design bloggar Mode Blogg listad på Bloggtoppen.se