"

Ny linje

Jag har bestämt mig för att göra bloggen lite personligare för att lättare hålla den uppdaterad, så ni som bara är intresserade av mina modeinlägg kan trycka HÄR
Om någon skulle vara intresserad så kan man även följa min träningsdagbok HÄR

Nostalgi

haha sitter och skriver ett debaterande tal mot moderaternas miljöpolitik, eftersom jag vill få en helhet vill jag även kolla på de insattser de gjorde under sitt första år, så jag började leta runt bland alla mina gamla upsatser eftersom jag visste att jag gjort en debattartikel mot deras miljöpolitik de året. Iaf när jag satt där och letade hittade jag en samhällsuppsats från höstterminen i 9an där jag skrivit om demokrati, min sin på samhället och en beskrivning av hur jag skulle vilja att samhället såg ut.
Här kommer iaf ett litet utdrag :D

Jag anser att perfekt samhället enbart uppstår om man:

*Tar bort alla gränser kring länder. (jorden är till för alla) Men det ska fortfarande finnas passkontroller lite över allt. Det jag menar är bara att den som vill får flytta vart den vill utan att någon hindrar dem, men man måste fortfarande visa vem man är och vart man är.

*Få bort rasism, Nazism, diskriminering av kvinnor och få ett så klasslöst samhälle som möjligt.(det är klart man ska få lite extra om man gör bra ifrån sig. Men ingen förtjänar att ha 100 miljoner medans andra svälter.)

*dela upp så att man har en valkrets för ca 10000 hem. Så att den demokrati som finns i samhället  passar för just det folket som bor där.

*Ledaren i det partiet som blir valt ska rotera så att de kommer nya ledare hela tiden eftersom en ledar oavsett om han/hon vill det eller inte alltid för politik som hjälper sig själv. (människor fungerar så och det finns inget man kan göra åt det.)

*partiet som vunnit har inte så stor makt. De är bara ordförande, rösträknare och använder sin tid till att skriva motioner.

*Motionerna förs sedan fram en gång i veckan på ett möte för alla i samhället och de får då rösta om vad de tycker om motionerna.

*skatten i ett samhälle ska ligga på ett minimum som gör att alla i samhället ska ha tillgång till skola och sjukvård.


En bild på mig från höstterminen i 9an :D


Kommentarer
Postat av: Elin

Snacka om att en människa kan förändras till utseendet..

2009-01-18 @ 21:53:49
URL: http://elinnygrenwahlin.blogg.se/
Postat av: Linn

jag håller med ovanstående skribent

2009-01-18 @ 22:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Shopping och Mode Mode & design bloggar Mode Blogg listad på Bloggtoppen.se